[STÄNGD] Hur talar man med en person som utsätter andra för övergrepp?

Välkommen till SLAA – Anonyma sex- och kärleksberoende (sexmissbruk / kärleksmissbruk) Forum SLAA Forum Sexmissbruk [STÄNGD] Hur talar man med en person som utsätter andra för övergrepp?

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  admin 1 år, 10 månader sedan.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

Milla

Jag har en man på min arbetsplats som är sexmissbrukare.
    Han manipulerar och trakasserar flera kvinnor, däribland mig.
    Tyvärr såg jag inte vidden av hans sjukdom förrän jag redan agerat ut med honom, dvs haft ett återfall.

Jag känner inte honom tillräckligt väl för att veta exakt vad hans agenda eller bakgrund är, och ingen annan vet heller.
    Han är mycket förtegen om sin historia och ljuger hela tiden om vad han gör.

Nu undrar jag om det går att få honom att sluta på något sätt förutom att han åker in eller att han blir ihjälslagen av någon.
    Många är ute efter honom pga att han varit med gifta kvinnor m.m. och jag är också rädd för att han kommer skada fler, eller göra värre saker mot mig/andra.
    Han är fysiskt närgången, skrattar bort alla förmaningar om att backa och har förföljt mig på sociala media m.m.

Jag vet att detta kanske är fel forum men om det finns någon här som kan hänvisa till litteratur, har egna erfarenheter av att vara nära någon med detta beteende eller allra helst, om någon själv tagit sig ur ett mönster av att utsätta andra och kan berätta vad som hjälpte, skulle jag vara mycket tacksam.
    All feedback är bra!

/Milla

• Detta ämne redigerades 1 år, 10 månader sedan av  admin.
    • Detta ämne redigerades 1 år, 10 månader sedan av  admin.

admin
    Forumledare

Hej Milla!

Jag är moderator (en av flera) på detta forumet. Den situation du beskriver är allvarlig, men detta websida/forumet är inte rätt plattform att ta denna diskussion på. Sök hjälp och stöd i gemenskapen SLAA (genom mejl eller telefon etc) och ta diskussionen där istället. Du kan bla mejla mig om du vill: niklas12steps@hotmail.com

Jag fryser nu denna tråd.
    Tack

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Ämnet ’[STÄNGD] Hur talar man med en person som utsätter andra för övergrepp?’ är stängd för nya svar.